IVF2 Resultat

IVF 2 Resultat kommer idag istället eftersom jag redan nu vet hur det slutade!
Och dessvärre slutade den inte som jag hade önskat, rd13 fick jag en sparsam rosa blödning och sen höll den upp hela dagen och idag Rd14 kom mensen med rasande fart när jag tog mitt crinone imorse..
Självklart dubbelkollade jag med ett test och som väntat var det helt tokblankt!
Det känns rätt tungt att efter 5st insättningar ännu inte ha lyckats få ett endaste + på stickan!
Man ställer sig frågan hur länge man ska behöva gå igenom det här, svaret är egentligen ganska enkelt för mig, jag kommer att kämpa tills den dagen vi fått vårat barn!
Jag var så ledsen igår, att idag känner jag mig bara helt tom, har inte gråtit en endaste skvätt..
Är det kanske så att ju fler insättningar som misslyckas desto vanare blir jag och förväntar mig inget annat än ett fult minus på stickan och ett niagrafall, eller försöker jag bara skydda mig själv?
Vi har sedan vi började i IVF svängen gjort 2 ET och 3FET, mina fyrsåterföringar har varit helt ostimulerat, och för våran lilla eskimå vi har i frysen hade jag ett önskemål om att få använda pergotime för att förstärka min ägglossning som jag gjorde under en 12månaders period innan vi ställde oss i kö för IVF, det var okej med sköterskan som jag pratade med, så nu ligger hoppet i att våran lilla i frysen ska klara sin upptining och att min ägglossning ska vara så pass förstärkt att min kropp sköter det på rätt sätt!
Jag har varit lite orolig under mina tidigare fet eftersom jag inte fått något som helst stöd, och jag frågade även om jag kunde få progestron till att använda efter insättning men då fick jag till svar att det använder man inte vid Pergo FET.
Så som sagt hoppet ligger nu hos den lilla eskimån i frysen och insättning är beräknad till v45, då detta räknas som kemiskt bortfall och kroppen behöver återhämta sig, men så fort vi är igång med Pergo om en månad så kommer allt att rulla på fort!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vgentillettbarn.blogg.se

Vägen till ett barn. Efter ett flertal ivf försök, så skedde ett mirakel, vi är gravida naturligt och väntar nu vårat efterlängtade barn!

RSS 2.0