Barnlös

(Gnälligt inlägg)

Jag orkar inte må dåligt längre, att vara ledsen inombords, undvika vissa situationer och att vara lättirriterad..
Men jag försöker verkligen att svälja huvudet och tänka positivt, men det är mindre lätt efter alla dessa försök.
Att vara barnlös är våran kamp i livet och jag måste lära mig att acceptera det! Ibland inbillar jag mig att om vi fått en förklaring på varför vi är barnlösa så hade det varit lättare att acceptera det, då hade jag inte haft några problem med att berätta för dom i våran omgivning att det kommer ta tid för oss, men nu är vi Oförklarligt barnlösa och att behöva få en massa följd frågor på den "diagnosen" orkar jag inte, för jag vet att en och annan kommer komma med dom där idiotiska förslagen om att slappna av osv..
Efter 6insättningar och 7embryon står vi fortfarande med en tom livmoder och famn! 
Vi är starka, vi klarar det här, det måste vi!!


Kommentarer
S

Man får gnälla. Min dag är oxå skit! RD 15 idag och testdag i morgon.. Vi tjuvtestade i sön å det blev plus. Men som jag väntade mig så blev pluset ett minus idag å mensen typ börjar komma. Ingenting vill stanna kvar i min livmoder. Sjukanmäld å uppsvällda ögon var det i dag.. Så jävla trött på min endometrios :(.

Svar: Tack, ja visst behöver man gnälla av sig ibland.
Massa Styrkekramar till dig/er, finns inga ord som kan förklara hur ledsen jag är för dig/er, livet är så orättvist :(
vgentillettbarn.blogg.se

2014-02-26 @ 16:15:56
frideborgs

Känner igen mig så mycket. Det är så drygt att kämpa mot hopplösheten hela tiden. Massa pepp i alla fall, du är inte ensam! Kram

Svar: Tack, peppen behövdes! :)
Jag hoppas att vi alla ska få ett slut på kampen och vårat/våra efterlängtade mirakel! Kram
vgentillettbarn.blogg.se

2014-02-27 @ 15:02:22
URL: http://synderskan.wordpress.com
LillaET

Så ledsen för din (er) skull, precis som jag är för min egen (vår) skull och för alla andra som lever mitt i barnlöshetslandet. Det finns ingen rättvisa i världen, det visste man egentligen innan detta startade, men att orättvisan skulle drabba en själv? Nej, det var en chock. Vi är, precis som ni, oförklarligt barnlösa. Nu sitter jag här på RD15 efter 5:e IVF-försöket, blött sedan RD12 då jag också testade negativt. Tankarna vandrar till den extremt unga mamma jag såg när jag lämnade kliniken efter ET, som puttade sin barnvagn samtidigt som hon blåste ut cigarettrök på den lilla nyfödda. Man måste hela tiden jobba med sig själv för att inte bli bitter, eller fastna i den mörka avgrund som avundsjuka och bitterhet gärna bjuder in till. Vi måste vara extremt mycket starkare än andra och om det ska komma någonting gott ur denna kamp (förutom förstås en fantastisk liten bebbe:)) så måste det bli en stor dos ödmjukhet och tacksamhet för allt det fina som man faktiskt har omkring sig! Visst forstätter vi att kämpa? Stor kram till dig.

Svar: Tack för inlägget!

Jätte ledsen för er skull att de inte gick vägen denna gång heller, finns inga ord som kan beskriva hur ledsen jag blir över att höra er andra kämpare få ännu ett negativt test :-(.
Ni (vi) är starka och vi får alla kämpa på tills dess att vi äntligen lyckats eller i värsta fall inte orkar mer!
Massa Styrkekramar!!
vgentillettbarn.blogg.se

2014-03-07 @ 08:40:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vgentillettbarn.blogg.se

Vägen till ett barn. Efter ett flertal ivf försök, så skedde ett mirakel, vi är gravida naturligt och väntar nu vårat efterlängtade barn!

RSS 2.0