Teknik

Jag har inte fått in tekniken än med att ta injektionen, jag lyckas på något sätt dra ut nålen skevt efter att jag släppt huden vilket gör att jag rispar up huden och blöder... 
Kruxet är ju att man håller i huden när man för in nålen och sedan släpper man huden när man ska dra ut den och då kommer den som sagt snett, och sen kan jag medge att jag är väldigt skakig på handen för att jag tycker det är jobbigt att sticka nålar i mig själv.. Men om någon har tips på hur jag kan göra för att undvika det så tas det tacksamt emot! Om inte så får jag hoppas på att jag får in tekniken snart. :)


Kommentarer
frideborgs

Har inte haft liknande problem själv och vet inte vad du har för sprutor, men jag fick instruktionen att sticka in sprutan i 90 grader, alltså rakt in och inte släppa huden förrän jag dragit ut sprutan igen. Efter ett tag vänjer du dig säkert och blir stadigare på handen!

Svar: Tack, ska absolut prova att göra så imorgon när det är dags för sprutan (jag använder puregon). :-)
vgentillettbarn.blogg.se

2014-01-25 @ 21:40:56
URL: http://synderskan.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vgentillettbarn.blogg.se

Vägen till ett barn. Efter ett flertal ivf försök, så skedde ett mirakel, vi är gravida naturligt och väntar nu vårat efterlängtade barn!

RSS 2.0