Äggplock

Äggplocksdagen skulle man vara fastande från midnatt.
Vi fick komma in till ett rum där de fanns 3st platser, vi var först in.
Jag fick en nål i armen så dom skulle kunna smärtlindra mig under ingreppet, och fick en varm gosig vetekudde på magen, kläder och en snygg mössa. Så var det tillslut dags att bli plockad på blåsor,
fick hoppa upp i stolen och dom förklarade hur allting skulle gå till, jag kunde se på skärmen när dom plockade mina blåsor, det gjorde så fruktansvärt ont att tillsluit kunde jag inte kolla längre utan försökte fokusera på att andas i den där masken jag fick.
Dom fick ut runt 30st äggblåsor, inte konstigt att jag fick så ont när dom plockade,
dom förklarade att man brukar vanligtvisa ha ca. 7-10 blåsor.
Tog mig in på rummet igen och vilade, åt lite frukost och sedan åkte vi hem och hoppades på att något ägg skulle bli befruktat och klara sig till dag2, kanske skulle vi till och med ha sådan tur att vi fick ett toppembryo...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vgentillettbarn.blogg.se

Vägen till ett barn. Efter ett flertal ivf försök, så skedde ett mirakel, vi är gravida naturligt och väntar nu vårat efterlängtade barn!

RSS 2.0