ET

Då var insättningsdagen kommen, skulle först få gå vul för att se om jag var överstimulerad,
jag hade mått bra och inte alls en tanke på att jag kunde vara det.
Jo visst, vätska i buken och förstorade äggstockar av alla blåsorna, konstigt nog hade jag inte känt av det.
Jag var även överstimulerad under min injektionsbehandling, vilket jag inte heller hade känt av direkt.
Läkaren och jag diskuterade och jag valde att sätta in ett ägg fastän jag var såpass överstimulerad, det var på "egen risk" att jag kunde bli väldigt dålig. Jag har ju läst att överstimulering ofta leder till graviditet, och därmed ville jag självklart sätta in ett ägg ändå.
Vi fick resultatet av alla våra ägg, läkaren nästan tappade hakan när hon berättade vilka toppresultat vi fått,
19st mogna användbara ägg hade dom försökt befrukta, några med ICSI och några fick sköta sig själva,
Det resulterade i 9st ägg som klarar sig till dag2 men vi hade fått 6st Toppembryon så därmed fick jag1 och 5st till frysen. Man ska vara glad om man får 1toppembryo, vi fick hela 6st. Helt ofattbart, jag svävade på moln!
Dags för insättning och på med alla kläderna igen, fick se på tvn/bilden när dom planterade in våran lilla ärta i magen, det skimrade till först och sedan såg man de lilla vita ligga där. Otrolig känsla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vgentillettbarn.blogg.se

Vägen till ett barn. Efter ett flertal ivf försök, så skedde ett mirakel, vi är gravida naturligt och väntar nu vårat efterlängtade barn!

RSS 2.0