Injektioner

Då var de dags för injektioner, nu hade blödningen kommit den 21/11-2012
Injektionerna skulle jag börja med den 23/11-2012 så jag skulle hinna blöda ut lite.
Jag var supernervös inför första injektionen jag satt och stirra på min Puregonpenna länge innan jag vågade sätta den i huden. Man skulle nypa tag i lite "fläsk" under naveln, och sedan sticka in, hålla kvar i 10sek och dra ut den igen. Jag började med högersidan (man ska byta sida varje dag) och de kom en liten bloddroppe efter sticket.
Det var inte så farligt iallafall, sved till lite men inte mer än så.
Detta skulle väl jag kunna lösa, gick som en dans.
 
Den 28/11-2012 var det dags för att ta blodprov och se hur mitt östradiol värde såg ut.
Man skulle ringa på eftermiddagen för att få svar för vidare ordination, allt såg bra ut och nu var det dags att sänka dosen till 75enheter, har tidigare tagit 100enheter.
Den 8.e injektionsdagen 30/11-2012 så var det dags för att ta ytterligare ett blodprov för att kolla östradiolvärdet och göra vul för att kolla äggblåsorna.
Jag hade 21st äggblåsor och dom var mellan 13-19mm stora, dom flesta låg på 16mm.
Det börjades prata lite om överstimulering eftersom jag hade så många, eventuellt skulle jag få avbryta behandlingen, men det skulle provet få bestämma. Jag ringde på eftermiddagen för att få svar och vidare ordination, jag kunde fortsätta min behandling men ikväll skulle jag ta 50enheter.
1/12 skulle jag ta min ovitrelle spruta, den som gör att äggblåsorna mognar och 2dagar efter detta var det dags för äggplock.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vgentillettbarn.blogg.se

Vägen till ett barn. Efter ett flertal ivf försök, så skedde ett mirakel, vi är gravida naturligt och väntar nu vårat efterlängtade barn!

RSS 2.0