Tankar inför IVF2

Idag pratade jag med kliniken för att få mitt nya behandlingsprotokoll,
äggplock är beräknad till v35, men det hänger på att min mens kommer exakt på dag28 och det vet jag att den inte kommer göra därför blir äggplock v36.
Behandlingen ser likadan ut som föregående, ända skillnaden är att dom sänkt enheten på puregonen för att jag inte ska få lika många ägg som sist (ca.30st).
 
 
Det här blir vårat 5e försök, helt otroligt FEMTE FÖRSÖK! Jag vet inte vad jag ska känna eller tycka om det, vi kämpar och kämpar och jag ser inget slut.. 
Vi har alltså hitills genomfört fyra misslyckade insättningar, fyra försök med förhoppningar och glädje! 
Fyra försök med gråt och sorg! 
Jag vet inte hur många försök jag kommer orka med, kanske blir detta vårat sista, kanske inte.. 
Kanske förblir vi barnlösa, kanske inte.
Kanske blir vi lyckliga föräldrar åt vårat biologiska barn, kanske inte.
Möjligheterna att bli förälder är ju flera än att bara bära sitt biologiska barn..


Kommentarer
Du vet vem

Hoppet är det sista som lämnar oss, jag blir ledsen när jag läser vad du skriver :(
Jag kan aldrig sätta mig in i din situation, inte mer än att jag förstår att det måste vara fruktansvärt jobbigt, jag gråter varje gång det har gått åt "helvete" för er, jag lider verkligen med er! :(
Jag skulle göra ALLT för att hjälpa er om jag kunnat! <3
Jag håller tummar & tår & ber om att nu skall det fixa sig denna gången! <3

2013-06-13 @ 10:22:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

vgentillettbarn.blogg.se

Vägen till ett barn. Efter ett flertal ivf försök, så skedde ett mirakel, vi är gravida naturligt och väntar nu vårat efterlängtade barn!

RSS 2.0